Category: marketing, reklama w Google

Co to jest Google Ads?

Mając zaplanowane jakiekolwiek działania o charakterze marketingowym, które dotyczą naszej witryny internetowej, musimy zadbać o właściwy a stosunku do celu biznesowego i budżetu, dobór konkretnych kanałów promocji. Niewątpliwie, jeżeli chodzi o zasięg, jak również liczbę udostępnionych funkcjonalności i formatów reklamowych, bezkonkurencyjny stał się reklamowy system od Google – Google Ads. 

Google Ads – czym dokładnie jest? 

Google Ads to przede wszystkim system, który umożliwia emitowanie reklam video, graficznych i tekstowych. Zaczynając promowanie naszej strony internetowej w sieci, często zastanawiamy się nad tym, na którym konkretnie kanale najlepiej się będzie skupić i na który przeznaczyć większe pieniądze. Sporo klientów waha się między zleceniem przeprowadzenia kampanii typu pay per click, a powierzeniem interaktywnej agencji pozycjonowania witryny w organicznych wynikach. Właściwie opracowana kampania w zakresie e-marketingu winna zakładać wzajemne uzupełnienie się obu wymienionych tutaj kanałów promocyjnych, celem uzyskania wartościowego ruchu na naszej internetowej witrynie. Pozycjonowanie w zakresie organicznych wyników to proces długotrwały i oczekiwanie na jego efekty może zająć nam wiele długich miesięcy. Na pierwsze rezultaty działania Google Ads można liczyć dużo szybciej, zaś samą kampanię będziemy w stanie uruchomić praktycznie z dnia na dzień, dzięki czemu widoczność naszej internetowej witryny wzrośnie od razu. 

System Google Ads – najistotniejsze cechy 

Na samym początku, warto jest podkreślić, iż system ten działa w oparciu o model licytacyjny, czyli reklamodawcy deklarują, jak dużo są w stanie zapłacić za daną reklamę. Stawki są zatem mocno zależne od konkurencji w wybranej branży. 

Ponadto, w wersjach podstawowych reklam płacimy wyłącznie za klikanie, chociaż istnieją również pewne odstępstwa. W reklamach w reklamowej sieci można ustawiać stawkę za 1000 wyświetleń czy stawkę maksymalna za pojedyncze wyświetlenie. Niedawno w Google Ads, została udostępniona jeszcze jedna ciekawa opcja, a mianowicie stawka za konwersję. 

Należy także zauważyć, iż reklamy wyświetlają się niemalże natychmiast po rozpoczęciu kampanii. Nie oznacza to jednakże, iż od momentu wystartowania kampanii, reklama będzie mieć najwyższą skuteczność. System Google Ads został wyposażony w sporo znakomitych mechanizmów umożliwiających optymalizowanie kampanii. Musimy mieć na uwadze, iż celem ich funkcjonowania wymagana będzie spora liczba informacji na temat konwersji, a te można zebrać dopiero po upływie pewnego czasu. Odpowiednia optymalizacja kampanii Google Ads jest konieczna aby reklamy były na prawdę skuteczne. 

Poza tym, reklamy podstawowe wyświetlać będą się w odpowiedzi na wybrane pytania użytkowników, zbieżne z frazami kluczowymi, które zostały jasno określone przez reklamodawcę. Dzięki czemu kampania uzyska trafność na wysokim poziomie. 

Google Ads – gdzie można dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoją reklamą? 

Z reklamą Google Ads, kojarzą się nam przede wszystkim kampanie w sieci wyszukiwania Google. Oznacza się je za pomocą zielonego znaczka ,,reklama”, czasami także występuje żółty kolor. Sponsorowane linki od AdWords pojawiają się na górze wyników wyszukiwania, jak również na dolnej części strony. Po środku widoczne są tak zwane organiczne wyniki Google. Do niedawna reklamy od Google Ads pojawiały się także w boxie po prawej stronie wyników wyszukiwania, niemniej jednak z takiego rozwiązania zrezygnowano. Obecnie Google dąży do zwiększenia widoczności swoich reklam kosztem organicznych wyników. 

Z reklamami od Google Ads możemy spotkać się podczas codziennego przeszukiwania internetu. Na reklamowych powierzchniach innych witryn internetowych, wyświetlamy się wraz z banerami, które kierują do naszej strony. Banery przybierać mogą różnorodną formę, zaczynając od tekstowej, poprzez graficzną, kończąc na elastycznych banerach, które dostosowują się do wybranej reklamowej powierzchni bez konieczności przygotowania kreacji w różnorodnym rozmiarze. 

Google Ads to również reklama umieszczona na YouTube. W ciągu miesiąca platforma YouTube odwiedzana jest przez ok. 16 mln Polaków, również ma niewątpliwy reklamowy potencjał. Dzięki YouTube można dotrzeć do potencjalnego klienta niewielkich kosztem za interakcję prowadzoną z naszą reklamą (nierzadko nawet 5 gorszy za oglądanie przygotowanego materiału video). 

W Google Ads można się także reklamować dzięki kampaniom Google Sponsored Primotions. To nic innego, aniżeli reklama skierowana do osób korzystających z poczty Gmail. Wyświetlane są one w części górnej odbiorczej skrzynki, jak również mogą zostać przesłane w zbliżonej do newslettera formie. 

admin