Category: reklama w Google

Kiedy warto zainwestować w Google Ads? Czy każda firma powinna się tam reklamować?

Czym jest Google Ads?

Google Ads to zestaw narzędzi do marketingu internetowego. Google Ads pozwala na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania przeglądarki takich form promocji, jak np.:

  • tradycyjna reklama tekstowa,
  • reklama w formie multimedialnej (krótkie materiały wideo umieszczane na Youtube),
  • materiały reklamowe przesyłane poprzez Gmail.

Reklamy Google Ads ma jeden cel, czyli sprawienie, by strona sprzedawcy była wyświetlana jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej.

Google Ads – kiedy warto wybrać to rozwiązanie?

Google Ads jest obecnie jednym z najchętniej wybieranych sposobów marketingu internetowego przez klientów firmowych. Czy taki stan rzeczy wynika z faktycznych zalet, jakie niesie ze sobą umiejętne korzystanie z Google Ads, czy też tak wielki hype, jakim cieszy się to rozwiązanie, nie jest poparty merytorycznymi argumentami? Odpowiedź na to pytanie nie może być jednoznaczna (marketing internetowy jest zbyt skomplikowaną dziedziną), aczkolwiek wykorzystanie Google Ads jest zalecane w wielu sytuacjach. Czyli kiedy?

Otworzenie sklepu internetowego

Przede wszystkim, warto zainwestować w Google Ads w sytuacji, gdy dane przedsiębiorstwo, dotychczas sprzedające swoje produkty za pośrednictwem stacjonarnych placówek, zamierza poszerzyć obszar działania także o handel internetowy. W takim przypadku, wykorzystanie płatnych reklam Google Ads jest konieczne, by już na początku uczynić witrynę nowo otwartego sklepu internetowego atrakcyjną pod kątem SEO. Dzięki temu rozwiązaniu platforma nowego sklepu będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania, co powinno zwiększyć ruch na stronie.

Reklamy Google Ads są także bardzo przydatne w sytuacji, gdy przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy zamierza zorganizować na szeroką skalę takie jednorazowe przedsięwzięcie, jak np. akcja rabatowa czy wyprzedaż kolekcji z minionego sezonu. W tym celu, sprzedawca może wykorzystać reklamy Google Ads, które będą w zwięzły sposób informować użytkowników o akcji (zaleca się, by w takim w przypadku wszystkie treści reklamowe zawierały jedno wspólne hasło reklamowe).

Oczywiście, nie trzeba wspominać, że narzędzia marketingowe wchodzące w skład Google Ads to absolutny must have w przypadku, gdy swoją działalność rozpoczyna sklep działający wyłącznie w internecie.

Landing page/One-page

Reklamy oferowane w ramach Google Ads są często wykorzystywane w celu zwiększenia liczby odwiedzających stronę typu landing page, czyli taką, która ma zachęcić np. do zgłoszenia się na szkolenie lub webinar czy zapisania się do newslettera.

Podobnie jak w przypadku stron Landing Page, narzędzia Google mają za zadanie zachęcić do odwiedzenia strony internetowej poświęconej wyłącznie jednemu produktowi (są to tzw. strony typu One-page). Jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, gdy dana firma chce w krótkim okresie zwiększyć ruch na stronie oraz liczbę odwiedzających.

Branże sezonowe

Google Ads jest bardzo użytecznym narzędziem marketingu w przedsiębiorstwach, które działają w branżach określanych jako „sezonowe”. Zalicza się do nich na przykład: firmy oferujące artykuły świąteczne, lodziarnie czy małe placówki gastronomiczne. W takiej sytuacji intensywna akcja marketingowa jest konieczna w tym krótkim okresie roku, kiedy przedsiębiorstwa z branż sezonowych uzyskują ponad 90% całkowitych rocznych przychodów. Google Ads jest szczególnie często wykorzystywane przez „firmy sezonowe”, ponieważ technologia ta umożliwia prowadzenie kampanii reklamowej np. skierowanej wyłącznie do użytkowników znajdujących się w miejscowości, w której znajduje się dana firma (lokalne kampanie Google Ads).

Wyróżnienie się wśród konkurencji

Dobrze widoczna reklama w internecie to świetne rozwiązanie także dla tych firm, które działają przez cały rok, lecz ich działalność dotyczy takich segmentów rynku, które są dość „tradycyjne”, a klientów zdobywają dzięki poczcie pantoflowej (np. różnego rodzaju rzemieślnicy). Wyobraźmy sobie następującą sytuację – w danym mieście firmy stolarskie w ogóle nie prowadzą działań marketingowych w internecie. Czy w takiej sytuacji założenie strony internetowej i wykorzystanie narzędzi Google Ads nie sprawi, że klienci szukający ofert w internecie znajdą przede wszystkim naszą firmę? Odpowiedź na to pytanie jest prosta do przewidzenia.

Testowanie pomysłu biznesowego

Wykorzystanie Google Ads jest zalecane także dla młodych, dynamicznie rozwijających się firm oraz start-upów, które pragną w ten sposób na przykład przetestować swoje nowe produkty lub pakiety promocyjne. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, czy dany pomysł zyska uznanie szerszego grona klientów.

Podsumowanie

Google Ads to narzędzie, dzięki któremu wiele firm mogło w pełni rozwinąć skrzydła i wykorzystać swój potencjał. Jest to rozwiązanie szczególnie cenne np. w przypadku firm z branż sezonowych oraz tych, które dokonują sprzedaży produktów z wykorzystaniem kanału internetowego. to właśnie dlatego z funkcjonalności oferowanych przez Google Ads powinna skorzystać właściwie każda firma.  

Oczywiście, podjęcie decyzji o wykorzystaniu Google Ads powinno być poprzedzone rzetelną sytuacją kondycji firmy oraz jej możliwości finansowych. W przypadku tego rozwiązania nie ma znaczenia np. branża firmy, bowiem reklamy mogą zostać z łatwością dopasowane do profilu danego sprzedawcy. Co ważne, wbrew opinii przeciwników tego rozwiązania, Google Ads może być stosowana także jako cenne uzupełnienie innych narzędzi promocji (np. pozycjonowania strony internetowej).

admin