Category: firma, marketing, reklama w Google

Czy warto się reklamować w Google Ads?

Google Ads jest jedną spośród najlepszych metod reklamowania się w sieci. Chociaż nie istnieje idealny sposób na promowanie przedsiębiorstwa, to jeżeli poszukamy czegoś, co wspomoże nas w zdobywaniu klientów, to wykorzystanie Google Ads, stanowi zdecydowanie doskonałe rozwiązanie. Jeżeli zastanawiamy się, czy warto się reklamować w Google Ads, to w poniższym artykule znajdziemy odpowiedź na to pytanie. 

Zalety reklamowania się w Google Ads

Ogólnoświatowa firma 

Google jest największą wyszukiwarką w naszym kraju, jak i na całym świecie. Według statystyk, na całej kuli ziemskiej, korzysta z niej ponad 90 procent internautów, zaś w Polsce jest to nawet 98 procent. Zatem bezapelacyjnie jest ona światowym internetowym gigantem. Jak możemy się łatwo domyślić, w przypadku tak sporej ilości użytkowników, reklamowanie w Google Ads, jest bardzo skuteczne. 

Dotarcie do wybranej grupy docelowej

Następna zaletą Google Ads to możliwość określenia konkretnego profilu odbiorców naszej reklamy, przy dokładnym ustalaniu cech docelowej grupy. Google w swoich opcjach zadbał nie tylko o możliwość wyboru informacji podstawowych, takich jak wiek czy płeć, ale pozwolił także na wybranie innych, ważnych kwestii, między innymi hobby, adresu zamieszkania czy też godzin, w których użytkownicy mogą korzystać z internetu. 

Dokładne kierowanie naszą reklamą 

Dzięki użyciu Google Ads, naszym przekazem nie będzie rządził przypadek. Reklamy mogą bowiem dotrzeć do użytkowników, którzy w wybranej chwili szukają produktów znajdujących się w naszej ofercie. To nasi potencjalni klienci. Jeżeli zachęcimy ich, najpierw właściwą treścią naszej reklamy, zaś później landing page, do skorzystania z usługi, to nasze przedsiębiorstwo będzie mieć realne zyski. 

Spory wybór różnych formatów

W Google Ads możemy wyświetlać własne reklamy w różnorodnych lokalizacjach w internecie. Od tego, gdzie będzie się znajdować dana reklama, zależy jej format. Platforma oferuje nam spory wybór rodzajów reklamy, na przykład reklama z mapach, produktowa, graficzna czy tekstowa. Sprawia to, iż firmy niemalże z każdej spośród dziedzin mogą znaleźć coś dla siebie. Reklamę Google Ads można wykorzystać do różnorodnych celów, na przykład celem zwiększania ruchu panującego na stronie, szerszego zasięgu promocji czy też zwiększenia ilości obejrzeń danej reklamy. Jest to dowodem jej kolejnej zalety, czyli funkcjonalności. 

Elastyczność 

Kampanię Google Ads możemy zacząć, mając nawet niewielki budżet. Zainwestowanie małej kwoty, nie wyklucza możliwości zwiększenia jej w niedalekiej przyszłości, w dowolnej chwili. Ponadto, kampanię możemy włączyć i wyłączyć, kiedy tylko zechcemy. W każdym czasie jej trwania możemy ją także zoptymalizować, jak i dostosować do zmiennych warunków. 

Rozwiązanie dla dużych i małych przedsiębiorstw

Google Ads jest narzędziem, z którego może skorzystać każda firma, bez względu na wielkość czy też zasięg jej działania. Dzięki czemu nie tylko duże, ale i małe przedsiębiorstwo ma szansę zajmować najwyższe miejsca i być najbardziej pożądanym w wynikach wyszukiwarki. Ponadto, dzięki zastosowaniu przez firmę Google wyników jakościowych, szanse między biznesami różnorodnych rozmiarów, będą w zasadzie wyrównane. 

Dostosowanie do różnego typu urządzeń

Reklamy umieszczane w Google Ads, przystosowane zostały do wyświetlania na różnych typach urządzeń. Poza laptopami i komputerami, bardzo dobrze sprawdzają się również na tabletach czy też na smartfonach. To spory plus, gdyż techniczne możliwości sprawią, iż użytkownicy będą przeglądać sieć nie tylko w zaciszu własnego domu, ale również stojąc w kolejce do kasy czy jadąc autobusem. 

Czytelne typy płatności 

Dostępne są różnorodne typy rozliczeń za korzystanie z reklamy z uwagi na jej rodzaj. Najczęściej stosowanym spośród nich, jest zdecydowanie CPC, czyli koszt za pojedyncze kliknięcie. W praktyce będzie to oznaczać, iż ponosimy koszt wyłącznie, kiedy dany internauta kliknie w naszą reklamę, zaś samo jej wyświetlenie to opcja bezpłatna. Jest to bardzo korzystna opcja, gdyż nie generuje ona nazbyt dużych kosztów za samo pokazywanie reklam, które przecież nie musi być skuteczne. Ponadto, platforma nie będzie przekraczać ustalonych przez reklamodawców maksymalnych stawek za klikanie w linki. 

Szybkie efekty 

Google Ads nierzadko porównuje się z pozycjonowaniem witryn. Plusem tego pierwszego, będzie bez wątpienia szybkość funkcjonowania. O ile na rezultaty pozycjonowania trzeba dosyć długo poczekać, o tyle reklamy w Google pojawić się mogą już w parę minut. Tak samo szybko dochodzi do modyfikacji i zmian, które pragniemy w niej dokonać. 

admin